donderdag 18 april 2024

Update

Zoals gebruikelijk wordt er in de afgelopen maanden nog een en ander gewijzigd.

Dat begint eigenlijk met een berichtje van British Airways dat onze vlucht van Dusseldorf naar Heathrow is gecanceld en we zodoende een overstap van 9 uur op Heathrow hebben. Dat vinden we niet zo'n strak plan. Ik zoek wat altenatieven (vliegen vanaf Brussel bijvoorbeeld) en ga maar eens bellen. Ik hoef maar een keer m'n elderly parents te noemen die meevliegen en voor wie zo'n lange overstap echt niet handig is (😁) en we worden gratis en voor niks omgezet naar vertrek vanaf Brussel. 
Dat is echt wel heel erg fijn want Brussel is maar een uurtje rijden. Maar Brussel was ook bijna 2 keer zo duur ten tijde van boeken, en nu kost het niets extra's.

Gelukkig had ik nog geen Park, Sleep, Fly vanaf Dusseldorf geboekt, dus nu op zoek naar een optie op Zaventem. Die zijn moeilijk te vinden. Alhoewel, ze zijn er wel, zelfs bij verschillende hotels. Maar dan zitten er 15 nachten bij waarbij het tarief al heel aanzienlijk is. En wij moeten er 24 hebben. Dat kun je wel bijboeken, maar dan zit je nog met de additionele kosten en het is erg onduidelijk wat dat dan gaat kosten. Kortom: ik boek alvast gratis te annuleren parkeerplaats op de Reservatie zone van Zaventem. 3 minuten lopen naar de aankomsthal en geen gedoe met een shutte. Ideaal. Kijken we daarna wel of we nog een losse, goedkope, hotelovernachting boeken, want donderdagmorgen rond 11.00 uur moeten vliegen betekent rond 08.00 uur op het vliegveld en dat betekent weer volop in de spits rijden.
Een paar maanden later, ik heb nog steeds geen goed alternatief gevonden voor het parkeren, boek ik 2 kamers in het Ibis Budget Zaventem. Om de hoek en de naam zegt het al: budget. Helemaal prima voor ons en voor die paar uur dat we er zijn wil ik niet teveel betalen. 

Ook worden de Esta's aangevraagd, voor ons ook nodig voor onze vakantie in maart/april naar Florida. Heel luxe 2 keer naar de US dit jaar, maar ook twee totaal verschillende vakanties! De Esta's zijn snel binnen, en op de daarvoor aangewezen datum in april zit ik klaar om 17.00 uur onze tijd om een pemit voor Mount Rainier te bemachtigen. Gelukkig lukt dat direct en ook in de dagen erna blijkt er nog wel beschikbaarheid, maar ik had geen idee hoe snel dit zou gaan en we hadden niet zo'n zin in het risico om voor 06.00 uur het park in te moeten of anders niet. Voor beide dagen hebben we nu toegang, mocht de 2e dag het weer tegenvallen (zoals in 2017), kunnen we de berg toch nog in volle glorie op de eerste dag bekijken. Op dit moment, april, valt de snowpack mee, sterker nog, iets minder dan 100%, zodat we ook goede hoop hebben dat er meer toegankelijk is dan toen.

Verder leer ik dat de weg naar het observatory van Mount St Helens afgesloten is. Goed in de gaten houden of dat ook zo is tegen de tijd dat we vertrekken. Anders heeft m'n moeder mazzel en hebben we die dag ineens nog (meer) tijd om naar een outlet te gaan 😉

Als laatste boeken we nog accommodaties in Custer en Estes Park. Beide een huis via AirBNB. Geeft wat meer rust en ruimte dan een hotelkamer en je hebt meer een 'thuis'. De accommodatie in Estes Park heet 'Darn River House'. Dat vind ik dan weer een geweldige naam, hopelijk is het huis ook geweldig.

Regelmatig check ik, ook naar aanleiding van berichten op het forum de prijzen van onze overnachtigen en van de autohuur, maar ik kom echt nergens betere deals tegen. Sterker nog: Fullsize SUV's met een one-way Seattle-Denver zijn ofwel niet te krijgen, of kosten ergens tussen € 3500 en € 5000! Ook ons hotel in Seattle waar wij een reservering hebben staan voor $ 860,- (behoorlijk netjes voor 2 nachten 2 suites in het centrum), staat nu voor >$1500,-. Kortom: we laten het zo.

Nu nog het roadbook maken en beginnen met het klaarleggen van stapeltjes, regelen van een permit voor Rocky Mountain NP, dat kan pas kort van te voren, en natuurlijk gewoon heel hard aftellen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Update

Zoals gebruikelijk wordt er in de afgelopen maanden nog een en ander gewijzigd. Dat begint eigenlijk met een berichtje van British Airways d...